T81 DENÍK

Zde najdete deník prvního turnusu tábora v Haluzicích. Po začátečních potížích s foťákem a problémy s internetem se to snad rozjede.

Děkujeme za pochopení..

13.7.2018

Je pátek 13.. Holky mi říkaly, že tohle datum prý nosí smůlu. Já si to však nemyslím. Ráno se mi podařilo vstát o trošku dřív, než nás přišli vzbudit vedoucí na budíček. Rozcvičku dnes vedla vedoucí Kristina, která s námi tancovala. Taky jsem se pokoušela tancovat.

Na snídani jsme měli rohlík s vajíčkovou pomazánkou. Šla jsem si i přidat. Po snídani jsme hráli hru Černý trh. Byla to nejlepší hra celého tábora. Po celém táboře byly rozházené lístečky se jmény ryb. Ty jsme měli sbírat a následně na trhu prodávat a dostávat za to na lísteček peníze. Mohli jsme sbírat pouze tři ryby najednou jinak, pokud jsme podváděli, nás zastavovali policisté - naši vedoucí a peníze nám škrtali. Mezi obyčejnými rybami byly také ryby vzácné, které měli vyšší hodnotu, ale mohli jsme je sbírat pouze s licencí, kterou jsme si museli koupit. Na hřišti byl také "dealer"- jeden z vedoucích, u kterého jsme mohli vzácné ryby prodávat i bez licence. Žádný policista nás však u toho nesměl vidět.

Tuhle hru jsme hráli celé dopoledne, než ji naši vedoucí ukončili. Nasbírala jsem spoustu peněz, ne však tolik jako moji kamarádi, protože jsem se rozhodla, že nebudu podvádět a nebudu chodit na černý trh.

Na oběd jsme měli maso s kaší a po něm jsme si šli na odpolední klid a zabalit věci. Odpoledne nám vedoucí pustili film a s námi ostatními, kteří se dívat nechtěli, hráli na hřišti hry.

Poté následoval Bike Trial. Do tábora přijeli nějací kluci s kolami a ukazovali nám triky na kolech. Bylo to docela zajímavé. Po jejich vystoupení jsme si to mohli taky vyzkoušet.

Na večeři jsme měli špagety a hned po ní vyhodnocení celé táborové hry. Náš tým skončil druhý. Odměnou byl zmrzlinový pohár. Večer nás čekala diskotéka až do chvíle, než nás vedoucí poslali spát. Tak takový byl náš poslední den. Žádnou smůlu jsem teda neměla. Dobrou noc a zítra už ve vlastních postelích...

12.7. 2018

Dnešní den jsem začal ranní jógou a prý jsme u toho i zdravili slunce. Na snídani jsme měli loupák s kakaem.

První dnešní hra se jmenovala Fantastická zvířata. Po celém areálu byly rozmístěny obrázky nadpozemských příšer. My měli posbírat všech 18. Když jsme je posbírali, museli jsme je i dle atlasu roztřídit na nejrůznější kontinenty po celém světě. Po areálu byli rozmístěni naši vedoucí a každý měl pod sebou svůj vlastní kontinent. My za nimi museli chodit a plnit jejich úkoly, abychom si mohli nechat vyplnit licenci, poté jsme zvířata na různé kontinenty zařazovali.

Na svačinu jsme měli jablko a moc nás to nezasytilo. Pak jsme se každý oddíl rozutekli za našimi vedoucími a hráli s nimi různé hry. My jsme hráli přehazku spojenou s volejbalem.

Na oběd jsme měli rizoto a konečně nabrali trochu sil na další hry. Po odpoledním klidu nám byl kvůli dešti puštěn film Zootropolis. Hned po filmu jsme se vrhli na hru Fantanta poem. Museli jsme si po dvojicích zapamatovat říkanky a říct nazpaměť svému vedoucímu, který musel ověřit jejich správnost. Do písmenka.

Na večeři jsme měli sladkou žemlovku a hned po ní nás čekala hra Zvíře v chýši. Byl to těžký kvíz plný nejrůznějších otázek na to NEJ z oblasti zvířat. My si po oddílech vsázeli na správnost svých odpovědí a snažili se získat co nejvíce bodů. Měli jsme mínus 6000 tisíc. Úplně to nebyla naše top hra, ale my to zítra napravíme. Tak dobrou!

11.7.2018

Pomalu, ale jistě se blížíme do konce. Únava už na nás šla znát, ale nakonec jsme všechno bravůrně zvládli. Vedoucí na nás dnes byli hodní a nechali nás dnes bez rozcvičky. Na snídani jsme měli chleba s tuňákovou pomazánkou a po snídani, jsme se vrhli na hru Pohádková věta. V lese na nás čekaly kartičky s obrázky, na kterých byly útržky různých slov. Ta slova jsme měli poskládat a sestavit z nich příběh. Po hře nám zbyl nějaký čas a s vedoucími jsme si šli zahrát přehazku. Na oběd jsme měli nudle s mákem.

Odpoledne nás čekala náročná hra Detektiv. Tahle hra nám zabrala opravdu spoustu času. Chodili jsme po stopách a zjišťovali, kdo ukradl princezně korunku. Po stopách jsme si zjistili nejrůznější alibi všech podezřelých a následně vylučovací metodou jsme našli toho, kdo při výslechu lhal a princezně korunku ukradl. Hra byla opravdu těžká. Několikrát jsme museli začít hledat viníka znovu, protože jsme špatně pospojovali alibi. Nakonec jsme však odsoudili toho pravého.

Po svačině jsme dostali čas, abychom si připravili takové malé divadelní představení. Po oddílech jsme si měli vymyslet krátkou scénku, do které jsme měli zapojit naše vajíčko z předchozích dnů. Ze začátku bylo těžké vymyslet nějaký příběh, ale naši vedoucí to s námi dali nějak dohromady a trochu nám s tím pomohli. Nakonec nám všem vyšly parádní scénky a moc se nám všem povedly. Na večeři jsme měli maso s bramborami. Dobrou a těšíme se na předposlední den!

10.7.2018

Dnešní ráno jsme se s Matyášem rozcvičili zvířecí rozcvičkou a pak jsme si dali snídani. Pro změnu zase rohlík.

Dopoledne jsme hráli hru Desperáti. Museli jsme utíkat do lesa, kde visely obličeje mafiánů a ty jsme potom po částech skládali. Naším úkolem bylo objevit strašlivého big bosse, který celou skupinu desperátů vede. Hra nám zabrala hodně času, a tak jsme hned poté šli na oběd. Dnes jsme měli svíčkovou s knedlíkem, byla výborná.

Odpoledne jsme koupání museli zrušit kvůli počasí, ale hned jsme dostali další úkol, a to vymyslet ke svému vyrobenému vajíčku ze včerejšího dne příběh - legendu, jak vzniklo, protože někteří jsme to včera už nestihli. Kvůli počasí se nám dnes program musel upravit a vedoucí nám odpoledne pustili film Tajný život mazlíčků.

Na večeři jsme měli sekanou s bramborovou kaší a salátem a hned po ní jsme se šli připravit na velkou diskotéku. Dokonce dnes přijel i opravdový DJ. Pořádně jsme si zatancovali i zahráli nějaké hry. Bylo to moc fajn.

Dobrou!

9.7.2018

Po včerejší noční hře jsme dnes vstávali o půl hodiny později, a to bez rozcvičky. Na snídani byly rohlíky s máslem a marmeládou a hned potom jsme šli na hru.

Celý dnešní den se nesl v duchu vajec a první hra se jmenovala Dračí vejce. Museli jsme si vyrobit z balónků a provázku ochranou vestu a potom se vydat do vyznačeného prostoru v lese pro dračí vejce. Drak se však každou minutu probouzel a my museli počítat čas, aby nás drak nesežral.

Po svačině jsme si šli po týmech vyrobit své vlastní vejce. Dostali jsme papíry, sádru a speciální písek. Z těchto ingrediencí jsme, jako z těsta, vyrobili naše vajíčko a dali ho schnout.

Na oběd jsme měli vepřové maso s rýží. Po obědové pauze jsme měli zase čas skočit na chvíli do bazénu, kde i následovala další hra Vejce. Tahle hra se mi moc líbila. V malých papírových sáčcích byly na šňůře od prádla zavěšeny vajíčka a my jsme je na určitou vzdálenost museli trefovat vodou, a to pomocí injekčních stříkaček, takových jaké používají doktoři. Jakmile papírové sáčky začali promokávat a trhat se, vajíčka z nich začali sami vypadávat. Pod ním už čekali z každého oddílu dva sběrači a snažili se je co nejrychleji chytnout, aby se nerozbili.

Po svačině jsme hráli další hru. Jak jinak než zase s vajíčkem. Každý tým dostal seznam otázek, které musel vyluštit. Za všechny správné odpovědi, jsme každý tým dostali vajíčko, speciální kbelík a jednu sirku a naším úkolem bylo si udělat malý oheň a ve kbelíku si vajíčko na ohni uvařit.

Po večeři, kdy bylo vepřové s těstovinami, jsme měli za úkol si na vyrobené vejce z dopoledne nabarvit, jak chceme a vytvořit si k němu legendu - nějaký příběh. Tak dobrou....

8. 7. 2018

Dnešní den začal opravdu krásně. Byl bez rozcvičky K snídani jsme měli ořechový a makový závin, jak kdo chtěl. Pak jsme si honem uklidili pokoje a chatky a šli jsme hrát hru Člověče nezlob se. Tahle hra se nám moc líbila, akorát když jsme chtěli vyhrát, museli jsme běhat pro vysoká čísla a plnit nejrůznější úkoly, jako třeba zpívat písničku, nebo vyluštit hlavolam. Ale hra se nám líbila a tak nás mrzelo, že skončila tak brzo. Po hře byl výborný obídek. Pórková polévka a kuřecí řízek. MŇAM!!!

Odpoledne jsme se, jako vždycky, šli vyřádit do bazénu. Voda byla úžasně teplá a my si pobyt v ní krásně užili. Odpoledne jsme si zajeli do Egypta, podívat se na pyramidy. Museli jsme běžet hledat pěkně schované pyramidy s čísly. Byla to legrace, protože pyramidy byly tak dobře schované, že je jen málokdo našel všechny. Pak jsme honem běželi na večeři, na kterou byla výborná krupicová kaše, kterou jsme se všichni tak přejedli, že jsme byli rádi, že špekáčky byly až za dlouho potom. Pak byl nástup, pochvalování a rozdávání ztrát a nálezů. Honem pro dlouhé kalhoty a pevné boty a šup šup k táboráku. U něj nám hrála kapela Harry a jeho přítel a moc jsme se nasmáli. Opekli si špekáčky a chtěli už jít pomalu spát, ale vedoucí pro nás měli připravenou procházku lesem, aby nám slehli špekáčky a uklidnili jsme se před hrou. To jsme dostali svíčky a měli jsme se dostat přes území hlídané dvěma příšerami. Všude panovala úžasná atmosféra. Pak už jenom honem do postýlek a spinkat.

DŘEVOTŘÍSKY

7.7.2018

Nový den jsme začali malou rozcvičku, při níž jsme oběhli areál a naši vedoucí Matyáš, Simča a Ondra s námi zkoušeli malá koordinační cvičení, při kterých jsme si protáhli celé tělo. Na snídani byla vánočka s kakaem a hned po ní následovala hra Ryby v barelech. Museli jsme vyluštit morseovku a pak se vydat do lesa pro svou rybičku. Během cesty jsme se o ni museli starat a plnit malé úkoly, které nám náš vedoucí kontroloval. Na oběd byla rajská.

Po odpoledním klidu jsme se vrhli do bazénu, trochu si zaplavali a pak pustili na hru, výlov mincí v bazénu. Na svačinu byl chleba s šunkou a sýrem a k tomu jablko a banán. Druhou odpolední soutěží byla hra hmyz. Každý z nás dostal kolík na prádlo a těmi jsme si měli mezi sebou předávat papírky, na kterých byly různé druhy hmyzu. Každý hmyz měl jiné ohodnocení a celá hra spočívala v sesbírání toho nejcennějšího hmyzu.

Po večeři, kdy jsme měli čočku s vajíčkem a chlebem, byla hra medvědi a spočívala v tom, že jsme ve dvojicích museli chytat vedoucí, kteří před námi utíkali po celém areálu. Za každého vedoucího -medvěda jsme dostali na ruku barevnou čárku a ten tým, který jich nasbíral nejvíc, vyhrál. Večer jsme měli ještě chvíli čas, tak jsme se začali chystat na noční klid, provedli večerní hygienu a šli spát.

1.ODDÍL HALUZIČTÍ PRDI

6.7.2018

Čtvrteční dopoledne se neslo v duchu netradiční olympiády. Jednotlivé oddíly jsme chodili po stanovištích v tábořišti a plnili jednotlivé disciplíny. Jedna z nich byla hod kapesníkem, trakař, běh s úkolem nebo jsme měli poznávat orgány v lidském těle atd.

Ačkoliv dnes nebylo takové teplo jako včera, tak jsme všichni s radostí naskákali do bazénu a hra byla v podobě štafetového plavání.

Odpolední hra prověřila, kolik máme síly, protože jsme hráli přetahovanou. Všechny oddíly změřily své síly navzájem a ostatní se na nás dívali a fandili svým favoritům.

Večer nám začalo pršet, tak jsme se přesunuli do společenské místnosti a přeměnili se v živé pexeso.

Bouřka brzy skončila a my jdeme spát.

5.7.2018

Dnešní den, jako každý jiný, začal rozcvičkou. Proběhli jsme se po areálu tábora a zatancovali zumba taneček.

Dopoledne jsme si měli při hře Psí spřežení vyrobit sáňky, na kterých jsme převáželi jednoho člena oddílu a my ostatní jsme se proměnili v pejsky, kteří sáňky táhli, bylo to super.

Odpoledne na nás čekal bazén a také hra u bazénu a potom jsme si zahráli Orient expres, který prověřil naše znalosti, pozornost i logiku.

Na nástupu jsme si rozdali táborovou poštu a hrozně moc se všichni těšíme na pondělí, až nám dojdou dopisy z domova.

Večer nám vedoucí udělali discoshow, kde jsme si zatancovali a zahráli taneční hry a teď už jdeme spát. Dobou noc z Haluzic

4.7.2018

Po dnešním ránu pro nás byla první dobrá zpráva, že dnes nebude rozcvička, protože na nás čekal výlet do Bohuslavic u Kyjova. Každý z nás si musel sbalit batoh a nachystat se na cestu.

Pořádně jsme se nasnídali, každý z nás dostal velkou svačinku a mohli jsme vyrazit směr Art mlyn, kde na nás čekala komentovaná prohlídka starého mlýna. V Bohuslavicích jsme se ještě stavili v místním obchodě na něco dobrého a vydali jsme se na cestu zpět do tábora.

Po výletu nám byl odměnou sladký oběd v podobě ovocných knedlíků, odpolední odpočinek a také ovlažení v bazénu.

Večerní program prověřil naší pozornost. Vedoucí sestavili sadu otázek, kterou si ověřili, jak moc jsme si všímali při dnešním výletu okolí a jak jsme dávali pozor při tom, co říkala paní průvodkyně během prohlídky mlýna.

Zakončením večera bylo disco, tancovali jak menší, tak větší táborníci, ale všichni z nás byli rádi, že už jsou konečně v postelích, a že jim vedoucí čtou pohádky. Dobrou noc.

TĚSNĚ VEDLE

3.7.2018

Dnes hned ráno byla rozcvička, která byla provedena tancem a na snídani byl jak jinak než rohlík, ale tentokrát s máslem a marmeládou.

Dopolední hra byla Haluzické metro. Naši vedoucí se proměnili v řidiče metra a my jsme mohli nastupovat do jejich jízdních souprav. Pomocí nich nás vozili na jednotlivé zastávky, kde jsme se museli podepisovat a cílem hry bylo, v co nejkratší době se podepsat na všech zastávkách.

Po hře na nás čekal oběd - nudličková polévka a knedlík, vepřové maso a zelí. Po odpoledním klidu jsem se šli koupat do bazénu, protože bylo horko, a zahráli jsme si hru převozník. Ve hře převozník na souši jsme vyhráli všechny tři soutěže, ale ve vodě jsme byli druzí, ale i tak měli ostatní 10 bodů ..."jako fakt?" Ale tak to je jedno, hlavně že jsme tu.

Večer jsme si zazpívali u táboráku a teď už jdeme spát, protože zítra máme před sebou velký výlet.

KATKUSOVÝ MARŠMELOUNI

2.7.2018

Dnes ráno jsme s týmem Kaktusáků vstali a šli jsme na rozcvičku, po rozcvičce následovala snídaně. Byl rohlík s pomazánkou. Byla fakt dobrá.

Dopolední hra po snídani se jmenovala Města. Hra se nám velice líbila, ale bylo by fajn, kdybychom běželi na rovince, do kopce to bylo namáhavé.

Následoval oběd, na který nám kuchaři uvařili zeleninovou polévku a ražničí s bramborem. Potom co jsme si odpočinuli během poledního klidu, tak nám sluníčko začalo hřát a my jsme mohli vyzkoušet Haluzický bazén. Po koupání na nás čekala Válka měst, kterou s námi hráli i vedoucí a všichni jsme se snažili, nasbírat, co nejvíce materiálu na výstavbu města.

Večer každý oddíl posbíral v lese čísla, které použil při odpovídání na vědomostní otázky, pomocí kterých jsme našim stavbám přiřadili čísla popisná.

Další den je za námi a už teď se těšíme, co na nás zítra čeká.

KAKTUSOVÝ MARŠMELOUNI

1.7.2018

Dnes byl ten den, kdy jsme se konečně dočkali a zahájili tábor Haluzománie. Od druhé hodiny postupně přijížděli všichni táborníci. Po příjezdu posledního z táborníků, jsme se rozdělili do osmi oddílů a Haluzománie byla odstartována. Společně jsme se seznámili s táborovým řádem a vymysleli název našeho oddílu.

Večer nám kuchaři uvařili výborný guláš a my jsem se plní energie mohli pustit do první hry, která se jmenovala " Sbal si batoh". Všem se nám úspěšně podařilo sbalit si své batohy a pak jsme posbírali všechny podpisy od Sněhurky, sedmi trpaslíků i královen.

Po tom všem jsme byli už unavení a těšili jsme si do našich postelí.